Meta została zobowiązana do zaprzestania wyświetlania reklam opartych na zachowaniach użytkowników w internecie, co wynika z decyzji Europejskiej Rady Ochrony Danych, podjętej na wniosek urzędów ochrony danych osobowych w Holandii i Norwegii. Ta decyzja, ogłoszona publicznie w środę, wymusza na Meta zmianę praktyk związanych z personalizacją reklam.
„Meta śledzi, co publikujesz, na co klikasz lub lubisz na Facebooku i Instagramie, i wykorzystuje te informacje do oferowania spersonalizowanych reklam. Niewłaściwe przetwarzanie danych osobowych milionów ludzi na Facebooku jest dla tej firmy modelem biznesowym” – poinformował Aleid Wolfsen, szef holenderskiego urzędu ochrony danych osobowych i wiceprzewodniczący EROD.
W opinii Wolfsena, decyzja europejskiego regulatora przyczyni się do lepszej ochrony prywatności użytkowników platform należących do Meta.
Firma-matka Facebooka i Instagrama ma swoją europejską siedzibę w Irlandii, co skłoniło EROD do zalecenia irlandzkiemu organowi regulacyjnemu podjęcia działań mających na celu zapewnienie zgodności z zakazem w ciągu dwóch tygodni.